Støttet af

Et stærkt partnerskab med ambitioner

Ta’ Cyklen Danmark er en kampagne – sat i verden for at få flere danskere til at vælge cyklen på korte ture under 5 km.

Indtil 2018 kan danskerne møde Ta’ Cyklen Danmark både nationalt og lokalt ved fysiske events og på sociale medier. Kampagnen vil skiftevis fokusere på at få danskerne til at tage cyklen til indkøb, til arbejde, til skolen og til fritidsaktiviteter.

Kampagneaktiviteterne vil på tur blive udviklet og afviklet af Ta’ Cyklen Danmarks partnere, som vil udarbejde kampagnekoncepter, som kan udbredes lokalt i hele Danmark.

De nationale kampagneaktiviteter bliver udviklet og koordineret i Ta’ Cyklen Danmarks sekretariat med adresse hos Kræftens Bekæmpelse.

De nationale indsatser bliver aktiveret på Facebook og Instagram, og tilsigter at involvere danskerne i kampagnens aktiviteter. Kampagnen gør brug af konkurrencer, inkluderende aktiviteter og løbende udvikling af kommunikationen for at skabe størst mulig engagement hos danskerne.

Bag Ta’ Cyklen Danmark står et stærkt partnerskab og en engageret følgegruppe, som har valgt at støtte kampagnen.

I partnerskabet sidder Hjerteforeningen, Diabetesforeningen, Kræftens Bekæmpelse, Aarhus Kommune, Odense Kommune, Frederiksberg Kommune, Middelfart Kommune, DTU Transport, Cyklistforbundet, DSB og Movia.

Følgegruppen favner FDM, Sundhedsstyrelsen, Rådet for Sikker Trafik og Københavns Kommune.

Kampagnen er støttet af Nordea-fonden og Vejdirektoratet.

Et ambitiøst mål

Kampagnens målsætning er at få 50 mio. flere cykelture om året – det svarer til 1 % stigning i antallet af cykelture på landsplan.

For at nå dette mål satser kampagnen på:

  1. at få dem som allerede cykler, til at vælge cyklen oftere

  2. at få danskere som ikke cykler til at vælge cyklen

  3. at udvide cykelsæsonen

Partnere

Presse

Pressekontakt

Hanne Scheller

Seniorprojektleder
Forebyggelse & Oplysning

Kræftens Bekæmpelse

presse@tacyklen.dk
Dir. 3525 7723
Mob. 3065 1013